Planificació d’activitats 1r-3r (Cal Músic)

A continuació teniu la planificació d’activitats per les 5 setmanes de casal. Heu de tenir en compte que:

  • L’ordre en què es faran les activitats cada setmana pot canviar, en especial el dia d’excursió (per mal temps per exemple), us avisarem per correu de qualsevol canvi que es pugui produir.
  • Les activitats marcades com a “excursió” són sortides a peu a parcs, espais naturals, visites… que es puguin fer a peu pels voltants de l’escola, no suposaran cap cost extra.
  • Les franges que estan requadrades en negre són les que anomenem “tallers”. Els infants podran triar quin taller volen fer, i si hi ha prou interessats pels dos es podran fer els dos, i si no, farem el que sigui més popular.
  • A la planificació hi veieu l’activitat principal de cada franja horària, però els monitors disposen d’un dossier d’activitats i jocs per complementar aquestes activitats principals, normalment l’activitat principal no ocupa tota l’estona, i a l’acabar es fan jocs i altres activitats.




Descripció de les activitats

Mitjans

Jocs de lleure i esportius

  1. Jocs de coneixença: Tots els dilluns es faran jocs de coneixença perquè tots aquells infants que comencin nous, puguin conèixer els seus companys i companyes. 
  2. Resolem misteris: Ens convertirem en detectius i anem superant les proves de la gimcana, a la vegada que resoldrem els reptes i misteris que se’ns plantegen. 
  3. Urgències: Dividirem als infants en grups de 3, en els quals 2 faran de sanitaris i el tercer de llitera i persona malalta. Els infants que estiguin drets hauran d’agafar l’altre per les mans i els peus i transportar-lo fins a la meta abans que els altres grups. 
  4. Acroesport: Aprendrem diferents figures humanes i les recreem, donant molta importància a mantenir una bona postura corporal i la posició de les mans i els peus mentre fem les torres humanes. 
  5. Cursa de vaixells: Construirem vaixells amb paper i material que trobem pel pati, com pals, fulles o troncs petits. Una vegada els tinguem fets, els col·locarem dins de la piscina i, fent servir canyes, bufarem i els farem avançar perquè siguin els primers a arribar a la meta.  
  6. Busquem el tresor: Dividirem el grup en diferents colles de pirates, i cadascuna es posarà un nom i es pintarà amb algun element identificatiu. L’objectiu de l’activitat serà competir per trobar el tresor amagat per l’escola  abans que el trobin les culles contràries. 
  7. Pesquem peixos: Construirem una canya i diversos peixos, per poder pescar-los. Després, per equips, competirem per aconseguir pescar el nombre més gran de peixos en el menor temps possible. 
  8. Joc de construcció: Construirem cabanes amb material natural que trobem per l’escola. 
  9. Els exploradors: Buscarem elements naturals pel pati de l’escola i els classificarem (pedres, pals, fulles, etc.). Després, posarem en comú els nostres elements amb la resta de companys i companyes. 
  10. Relaxació a la natura: Farem una sessió de relaxació i meditació mentre sentim els sorolls dels animals, el vent, els arbres…
  11. Lladres i policies: Farem dos equips, els lladres i els policies. Els lladres hauran d’intentar no ser atrapats pels policies, i si aquests atrapen als primers, hauran de posar-los a la presó. Per sortir-ne, un altre lladre haurà de xocar la mà al que està dins atrapat. El joc acabarà quan els policies atrapin a tots els seus adversaris. 
  12. Curses de relleus: Es faran equips i competiran per ser els més ràpids en acabar la cursa de relleus, que constarà de diverses proves. 
  13. Pitxi: Practicarem esports no tan coneguts i aprendrem a col·laborar. El base ball deixarà de ser un esport que només veiem a les pel·lícules, ja que el pitxi és una molt bona adaptació d’aquest. 
  14. Pilotes amagades: Es decidirà un espai i un equip hi amagarà diverses pilotes. L’objectiu de l’equip contrari serà trobar-les totes en el menor temps possible. 
  15. Pluja de meteorits: En aquesta activitat, les pilotes de tenis seran meteorits, i els infants, dividits en dos grups, hauran de tirar aquests objectes al camp contrari. Quan s’acaba el temps de partida establert, l’equip que tingui més pilotes al seu camp, perdrà.
  16. Futbol robot: Farem dos equips i jugarem a futbol, però amb una norma afegida, caldrà moure’s com robots!

Arts & Crafts

  1. Mà robòtica: A partir de la nostra mà, crearem una mà robòtica que podrem fer moure a partir d’un senzill mecanisme.
  2. La lluna: Els astrònoms estan pendents de l’estudi de l’univers, pel telescopi poden veure els diferents astres que tenim al voltant. Cada nit, surt la lluna, per la humanitat ha sigut un misteri durant molts anys. L’observarem i veurem les seves fases.
  3. Cofre del tresor: Els cofres del tresor han estat perseguits per pirates i caça tresors. Com és que hi ha cofres al fons del mar o enterrats a la sorra de la platja?
  4. En les profunditats del blau: El medi marí es pot subdividir en diferents zones segons la profunditat. Quines espècies estan per descobrir? Quin animal és capaç de viure sota la pressió de l’aigua a més de 500 metres de profunditat?
  5. El cistell: El cistell de vímet és un objecte molt antic que era molt necessari per a la vida a la muntanya, per anar a recol·lectar i transportar coses, era tot un ofici! Provarem de fer el nostre.
  6. Pigments naturals: D’on surten els pigments naturals? On els podem trobar? Observarem el nostre voltant i la cuina de casa, hi ha espècies? Quin color tenen? Quina textura tenen? Fan olor? Heu pintat alguna vegada amb espècies? Som-hi!
  7. Titelles de cullera: Els superherois són molt divertits, això no es pot negar. Aquesta vegada, hem decidit crear uns clàssics titelles de cullera de fusta disfressats dels nostres personatges preferits, i afegint el nostre propi estil.
  8. La serp d’Asclepi: Us heu fixat algun cop, que en el símbol de les farmàcies apareix una serp? Descobrirem perquè aquest animal està relacionat amb la medicina i farem la nostra representació plàstica.
  9. Extraterrestres a la vista: Què entenem per alienígenes? Hi ha alienígenes al nostre entorn? Què pot passar si evolucionen aquestes espècies en el nostre medi?
  10. Espècies en perill: Són molts experts, els que avisen de risc que desaparegui el 75% de les espècies que viuen al planeta. Però no està tot perdut! Arreu del món han sorgit centenars de projectes per protegir aquestes espècies.
  11. El joc de xèrif: El xèrif vol atrapar el lladres que han robat un banc, qui guanyarà? Els atraparà o aconseguiran fugir?
  12. Ovella de llana: Les ovelles més felices viuen a la muntanya, passejant tot el dia pels prats verds juntament amb el seu remat. A l’estiu, amb la calor, se’ls hi treu l’abric de llana que porten. Què es fa amb aquesta llana? Representem plàsticament una ovella del remat.
  13. Molí de vent: Coneixem com són els molins de vent i que els fa girar. Construïm un i el decorem al nostre gust. 
  14. Test solar: Què són les energies renovables i quins avantatges tenen? Podem inventar algun objecte que tingui doble funció?
  15. El far:  El far és una construcció curiosa situada a la vora del mar, per què sempre es construeixen allà? Quina és la seva funció? Si nosaltres vivíssim en un far com ens agradaria que fos?

Ciència i experiments

  1. Empremtes dactilars: Ens convertirem en detectius i buscarem empremtes dactilars per la zona. Aprendrem a extreure petjades a través de diferents tècniques.
  2. Com s’omplen els pulmons?: Aprendrem com funcionen els pulmons i construirem un simulador de pulmons per entendre millor el seu funcionament.
  3. Pintem amb pH: Descobrirem les propietats del pH i com podem fer servir els indicadors de pH per fer obres d’art!
  4. Pes: Balena Blava: Experimentarem amb diferents objectes per veure quins pesen més i quins pesen menys. Construirem una balena capaç de menjar-se l’objecte més pesant.
  5. Plantem una llavor: Plantarem llavors en diferents condicions per veure quines són les que les fan créixer millor i n’analitzem els resultats al cap d’uns dies.
  6. Fem la nostra brúixola: Gràcies als imants podrem fer una brúixola per a orientar-nos quan estiguem perduts!
  7. Circuits elèctrics: Per veure com funciona l’electricitat, construirem diferents circuits elèctrics senzills per veure quins elements són imprescindibles perquè el corrent elèctric circuli. 
  8. Extintor de CO2: No només l’aigua pot combatre el foc, demostrarem que el diòxid de carboni també ho pot fer de manera molt efectiva.
  9. Transportem líquids: Transportarem líquids d’un got a un altre a través d’un cordill sense que caiguin fora del got.
  10. Concert galàctic: Per equips crearem una cançó utilitzant ampolles d’aigua (però amb diferents quantitats d’aigua dins). Amb un pal de fusta donarem cops a les ampolles i veurem com aquestes produeixen un so diferent.

Robòtica i tecnologia

  1. Makey Makey Cocodril: Farem un cocodril amb material reciclat i farem les connexions amb les plaques Makey Makey per poder jugar al joc de “Cocodrilo sacamuelas”, posant-nos a la pell d’un dentista.
  2. mTiny: Coneixerem el robot mTiny i els programarem per assolir diferents reptes.
  3. Lego Spike Tractor: Construirem i programarem un robot que pugui recollir i transportar terra.
  4. NXT: Lluitadors: Construirem un robot capaç de lluitar amb altres robots. El dissenyarem per tal que sigui el més resistent.
  5. Nau espacial Sphero: Crearem un escenari ple de planetes i asteroides, i decorarem el nostre robot Sphero amb globus perquè sigui la nostra nau espacial. Competirem amb els altres equips per veure qui és capaç de superar els reptes.
Sami Vatanen Jersey 

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies