Planificació d’activitats P3-P5 (Escola Cal Músic)

A continuació teniu la planificació d’activitats per les 5 setmanes de casal. Heu de tenir en compte que:

  1. L’ordre en què es faran les activitats cada setmana pot canviar, en especial el dia d’excursió (per mal temps per exemple), us avisarem per correu de qualsevol canvi que es pugui produir.
  2. Les activitats marcades com a “excursió” són sortides a peu a parcs, espais naturals, visites… que es puguin fer a peu pels voltants de l’escola, no suposaran cap cost extra.
  3. A la planificació hi veieu l’activitat principal de cada franja horària, però els monitors disposen d’un dossier d’activitats i jocs per complementar aquestes activitats principals, normalment l’activitat principal no ocupa tota l’estona, i a l’acabar es fan jocs i altres activitats.




Descripció de les activitats:

Petits

Jocs de lleure i esportius

  1. Jocs de coneixença: Tots els dilluns es faran jocs de coneixença perquè tots aquells infants que comencin nous puguin conèixer els seus companys i companyes. 
  2. Explorem els sentits: Prepararem diferents estacions dels diferents sentits perquè els infants puguin experimentar.
  3. Doctor Simon Says: Jugarem al Simon Says, però amb conceptes mèdics com prendre la temperatura, escoltar el cor, etc. 
  4. Ioga per infants: Farem una sessió de ioga amb els infants, per ensenyar algunes postures fàcils, donant importància a la bona postura i treballant la consciència corporal.
  5. El tauró de colors: Com el joc de l’aranya però amb algunes variacions. El tauró decidirà quins colors passen i quins no, l’espai on està el tauró s’anirà fent més gran cada cop, etc.
  6. Busquem el tresor: Es faran diferents equips, cada equip serà una colla de pirates, podran posar-se un nom i pintar-se amb alguna identificació. La idea serà trobar els tresors amagats pel pati (pilotes o algun material), abans que les altres colles pirates. 
  7. Imitem animals marítims: Jugarem a imitar animals i a trobar els companys que estan imitant el mateix animal que nosaltres.
  8. Equilibris: Farem equilibris sobre diferents elements naturals (pedres, pals, el terra, un banc, etc.) per aprendre que quan estem a la muntanya hem de tenir molt de compte i vigilar molt per on caminem.
  9. Relaxació a la natura: Farem una sessió de relaxació sentint els sorolls de la natura. Intentarem escolar els animals, el vent, els arbres i després parlarem del que hem escoltat.
  10. Els exploradors: Buscarem diferents elements naturals que trobem al pati. Farem equips i classificarem els objectes trobats (pedres, pals, fulles, etc.) Podrem valorar quants tipus diferents d’elements hem trobat. 
  11. Cursa d’obstacles: Farem una cursa d’obstacles amb diferent material, ja que per ser bons herois quotidians hem de ser àgils per estar preparats per superar qualsevol repte. 
  12. Atrapa a l’impostor: Joc del tocar i parar. Es podran anar afegint variants.
  13. Cursa de naus espacials: Els infants podran construir una nau espacial per equips (amb material reciclat) i quan la tinguin feta, faran una cursa amb els altres equips.
  14. Joc de l’expressió corporal: Farem diferents jocs relacionats amb la música i en moure l’esquelet. El primer joc serà el de les estàtues, on els nens i nenes hauran de ballar i moure’s per l’espai fins que pari la música i es quedin quiets sense moure’s. La segona activitat serà el joc de les cadires.
  15. Cursa de sacs: Es faran equips per competir en una cursa de sacs. Els equips hauran de fer un circuit i tornar a la fila, per tal que el següent membre de l’equip pugui sortir. 
  16. Robots a la gàbia: Es faran quatre equips, cada equip representarà un tipus de robot i tindrà un base on podran salvar-se. L’objectiu del joc és aconseguir els pitralls dels altres robots que estaran a les seves bases. 

Arts & Crafts

  1. Geometria: Les matemàtiques i la geometria són punts molt important en l’art de l’origami, descobrirem com podem fer formes conegudes amb paper.
  2. Coet: Farem un coet on poder viatjar per l’espai, qui els construeix? Com és que podem arribar a la lluna?
  3. La Lluna: Els astrònoms estan pendents de l’estudi de l’univers, pel telescopi poden veure els diferents astres que tenim al voltant. Cada nit, surt la lluna, per la humanitat ha sigut un misteri durant molts anys. L’observarem i veurem les seves fases.
  4. Molí de vent: Coneixerem com són els molins de vent i què els fa girar. En construirem un amb paper de colors i el decorarem al nostre gust. 
  5. El far:  El far és una construcció curiosa situada a la vora del mar, per què sempre es construeixen allà? Quina és la seva funció? Si nosaltres vivíssim en un far com ens agradaria que fos?
  6. El vaixell: Fa molts i molts anys que s’utilitzen els vaixells per poder desplaçar-se pel mar, i creuar grans superfícies marines. Hi ha vaixells petits, grans, i gegants! Com és que floten tots? Si haguessis de navegar, com voldries que fos el teu vaixell? 
  7. En les profunditats del blau: El medi marí es pot subdividir en diferents zones segons la profunditat. Quines espècies estan per descobrir? Quin animal és capaç de viure sota la pressió de l’aigua a més de 500 metres de profunditat?
  8. Cofre del tresor: Els cofres del tresor han estat perseguits per pirates i caça tresors. Com és que hi ha cofres al fons del mar o enterrats a la sorra de la platja?
  9. El cistell: El cistell de vímet és un objecte molt antic que era molt necessari per a la vida a la muntanya, per anar a recol·lectar i transportar coses, era tot un ofici! Provarem de fer el nostre.
  10. Bolets: Els bolets viuen amagats pel sotabosc, lluny de les calors de l’estiu; descobrirem com són i l’entorn que els envolta.
  11. Pigments naturals: D’on surten els pigments naturals? On els podem trobar? Observarem el nostre voltant i la cuina de casa, hi ha espècies? Quin color tenen? Quina textura tenen? Fan olor? Heu pintat alguna vegada amb espècies? Som-hi! 
  12. Ovella de llana: Les ovelles més felices viuen a la muntanya, passejant tot el dia pels prats verds juntament amb el seu remat. A l’estiu, amb la calor, se’ls hi treu l’abric de llana que porten. Què es fa amb aquesta llana? Representarem plàsticament una ovella del remat.
  13. Titelles de cullera: Els superherois són molt divertits, això no es pot negar. Aquesta vegada crearem uns clàssics titelles de cullera de fusta disfressats dels nostres personatges preferits, afegirem el nostre propi estil.
  14. Casc de bomber: Descobrirem quines tasques desenvolupant els bombers i quines eines i equips de protecció fan servir.  
  15. La serp d’Asclepi: Us heu fixat algun cop, que en el símbol de les farmàcies apareix una serp? Descobrirem perquè aquest animal està relacionat a la medicina i farem la nostra representació plàstica.
  16. Joc del xèrif: El xèrif vol atrapar el lladres que han robat un banc, qui guanyarà? Els atraparà o aconseguiran fugir?
  17. Extraterrestres a la vista: Què entenem per alienígenes? Hi ha alienígenes al nostre entorn? Què pot passar si evolucionen aquestes espècies en el nostre medi?
  18. Cadena d’ADN: Què és i com està fet l’ADN? Després de saber que és, representarem l’ADN com un collaret molt llarg amb els diferents components de la cèl·lula.
  19. Espècies en perill: Són molts experts els que avisen del risc de desaparició del 75% de les espècies que viuen al planeta. Però no està tot perdut! Arreu del món han sorgit centenars de projectes per protegir aquestes espècies.
  20. Test solar: Què són les energies renovables i quins avantatges tenen? Podem inventar algun objecte que tingui doble funció?

Ciència i experiments

  1. Empremtes dactilars: Ens convertirem en detectius i buscarem empremtes dactilars per la zona. Aprendrem a extreure empremtes a través de diferents tècniques.
  2. Capil·laritat: Farem servir la capil·laritat de diferents materials per a fer que els líquids puguin pujar per diverses superfícies.
  3. Creem minerals: Crearem estalactites i estalagmites casolanes a través de materials que tots tenim a casa.
  4. La torre més alta: Aprendrem a construir una torre molt alta, per poder vigilar als ciutadans, amb peces Kapla i amb gots
  5. Lupa i sol: Comprovarem com podem escalfar coses amb l’ajuda d’una lupa i quina importància té el color de les coses. Explicarem el fet que els pols s’estan desfent
Sami Vatanen Jersey 

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies