Planificació d’activitats 1r-3r (La Garriga)

A continuació teniu la planificació d’activitats per les 5 setmanes de casal. Heu de tenir en compte que:

L’ordre en què es faran les activitats cada setmana pot canviar, en especial el dia d’excursió i el dia de piscina (per mal temps per exemple), us avisarem per correu de qualsevol canvi que es pugui produir.
Les activitats marcades com a “excursió” són sortides que farem pels voltants de l’escola, no suposaran cap cost extra i tant bon punt les anem concretant durant els propers dies anirem posant els detalls en aquesta mateixa web..
Les franges que estan requadrades en negre són les que anomenem “tallers”. Els infants podran triar quin taller volen fer, i si hi ha prou interessats pels dos es podran fer els dos, i si no, farem el que sigui més popular.
A la planificació hi veieu l’activitat principal de cada franja horària, però els monitors disposen d’un dossier d’activitats i jocs per complementar aquestes activitats principals, normalment l’activitat principal no ocupa tota l’estona, i a l’acabar es fan jocs i altres activitats.





Descripció de les activitats

Mitjans

Jocs de lleure i esportius

  1. Jocs de coneixença: Tots els dilluns es faran jocs de coneixença perquè tots aquells infants que comencin nous, puguin conèixer els seus companys i companyes. 
  2. Resolem misteris: Ens convertirem en detectius i anem superant les proves de la gimcana, a la vegada que resoldrem els reptes i misteris que se’ns plantegen. 
  3. Urgències: Dividirem als infants en grups de 3, en els quals 2 faran de sanitaris i el tercer de llitera i persona malalta. Els infants que estiguin drets hauran d’agafar l’altre per les mans i els peus i transportar-lo fins a la meta abans que els altres grups. 
  4. Acroesport: Aprendrem diferents figures humanes i les recreem, donant molta importància a mantenir una bona postura corporal i la posició de les mans i els peus mentre fem les torres humanes. 
  5. Cursa de vaixells: Construirem vaixells amb paper i material que trobem pel pati, com pals, fulles o troncs petits. Una vegada els tinguem fets, els col·locarem dins de la piscina i, fent servir canyes, bufarem i els farem avançar perquè siguin els primers a arribar a la meta.  
  6. Busquem el tresor: Dividirem el grup en diferents colles de pirates, i cadascuna es posarà un nom i es pintarà amb algun element identificatiu. L’objectiu de l’activitat serà competir per trobar el tresor amagat per l’escola  abans que el trobin les culles contràries. 
  7. Pesquem peixos: Construirem una canya i diversos peixos, per poder pescar-los. Després, per equips, competirem per aconseguir pescar el nombre més gran de peixos en el menor temps possible. 
  8. Joc de construcció: Construirem cabanes amb material natural que trobem per l’escola. 
  9. Els exploradors: Buscarem elements naturals pel pati de l’escola i els classificarem (pedres, pals, fulles, etc.). Després, posarem en comú els nostres elements amb la resta de companys i companyes. 
  10. Relaxació a la natura: Farem una sessió de relaxació i meditació mentre sentim els sorolls dels animals, el vent, els arbres…
  11. Lladres i policies: Farem dos equips, els lladres i els policies. Els lladres hauran d’intentar no ser atrapats pels policies, i si aquests atrapen als primers, hauran de posar-los a la presó. Per sortir-ne, un altre lladre haurà de xocar la mà al que està dins atrapat. El joc acabarà quan els policies atrapin a tots els seus adversaris. 
  12. Curses de relleus: Es faran equips i competiran per ser els més ràpids en acabar la cursa de relleus, que constarà de diverses proves. 
  13. Pitxi: Practicarem esports no tan coneguts i aprendrem a col·laborar. El base ball deixarà de ser un esport que només veiem a les pel·lícules, ja que el pitxi és una molt bona adaptació d’aquest. 
  14. Pilotes amagades: Es decidirà un espai i un equip hi amagarà diverses pilotes. L’objectiu de l’equip contrari serà trobar-les totes en el menor temps possible. 
  15. Pluja de meteorits: En aquesta activitat, les pilotes de tenis seran meteorits, i els infants, dividits en dos grups, hauran de tirar aquests objectes al camp contrari. Quan s’acaba el temps de partida establert, l’equip que tingui més pilotes al seu camp, perdrà.
  16. Futbol robot: Farem dos equips i jugarem a futbol, però amb una norma afegida, caldrà moure’s com robots!

Arts & Crafts

  1. Mà robòtica: A partir de la nostra mà, crearem una mà robòtica que podrem fer moure a partir d’un senzill mecanisme.
  2. La lluna: Els astrònoms estan pendents de l’estudi de l’univers, pel telescopi poden veure els diferents astres que tenim al voltant. Cada nit, surt la lluna, per la humanitat ha sigut un misteri durant molts anys. L’observarem i veurem les seves fases.
  3. Cofre del tresor: Els cofres del tresor han estat perseguits per pirates i caça tresors. Com és que hi ha cofres al fons del mar o enterrats a la sorra de la platja?
  4. En les profunditats del blau: El medi marí es pot subdividir en diferents zones segons la profunditat. Quines espècies estan per descobrir? Quin animal és capaç de viure sota la pressió de l’aigua a més de 500 metres de profunditat?
  5. El cistell: El cistell de vímet és un objecte molt antic que era molt necessari per a la vida a la muntanya, per anar a recol·lectar i transportar coses, era tot un ofici! Provarem de fer el nostre.
  6. Pigments naturals: D’on surten els pigments naturals? On els podem trobar? Observarem el nostre voltant i la cuina de casa, hi ha espècies? Quin color tenen? Quina textura tenen? Fan olor? Heu pintat alguna vegada amb espècies? Som-hi!
  7. Titelles de cullera: Els superherois són molt divertits, això no es pot negar. Aquesta vegada, hem decidit crear uns clàssics titelles de cullera de fusta disfressats dels nostres personatges preferits, i afegint el nostre propi estil.
  8. La serp d’Asclepi: Us heu fixat algun cop, que en el símbol de les farmàcies apareix una serp? Descobrirem perquè aquest animal està relacionat amb la medicina i farem la nostra representació plàstica.
  9. Extraterrestres a la vista: Què entenem per alienígenes? Hi ha alienígenes al nostre entorn? Què pot passar si evolucionen aquestes espècies en el nostre medi?
  10. Espècies en perill: Són molts experts, els que avisen de risc que desaparegui el 75% de les espècies que viuen al planeta. Però no està tot perdut! Arreu del món han sorgit centenars de projectes per protegir aquestes espècies.

Ciència i experiments

  1. Empremtes dactilars: Ens convertirem en detectius i buscarem empremtes dactilars per la zona. Aprendrem a extreure petjades a través de diferents tècniques.
  2. Com s’omplen els pulmons?: Aprendrem com funcionen els pulmons i construirem un simulador de pulmons per entendre millor el seu funcionament.
  3. Pintem amb pH: Descobrirem les propietats del pH i com podem fer servir els indicadors de pH per fer obres d’art!
  4. Pes: Balena Blava: Experimentarem amb diferents objectes per veure quins pesen més i quins pesen menys. Construirem una balena capaç de menjar-se l’objecte més pesant.

Sami Vatanen Jersey 

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies