Planificació d’activitats P3-P5 (Escola Lledoner)

Descripció de les activitats

Petits

Jocs de lleure i esportius

  1. Busquem el tresor: Es faran diferents equips, cada equip serà una colla de pirates, podran posar-se un nom i pintar-se amb alguna identificació. La idea serà trobar els tresors amagats pel pati (pilotes o algun material), abans que les altres colles pirates. 
  2. Explorem els sentits: Prepararem diferents estacions dels diferents sentits perquè els infants puguin experimentar.
  3. Doctor Simon Says: Jugarem al Simon Says, però amb conceptes mèdics com prendre la temperatura, escoltar el cor, etc. 

Arts & Crafts

  1. Coet: Farem un coet on poder viatjar per l’espai, qui els construeix? Com és que podem arribar a la lluna?
  2. El vaixell: Fa molts i molts anys que s’utilitzen els vaixells per poder desplaçar-se pel mar, i creuar grans superfícies marines. Hi ha vaixells petits, grans, i gegants! Com és que floten tots? Si haguessis de navegar, com voldries que fos el teu vaixell? 
  3. Ovella de llana: Les ovelles més felices viuen a la muntanya, passejant tot el dia pels prats verds juntament amb el seu remat. A l’estiu, amb la calor, se’ls hi treu l’abric de llana que porten. Què es fa amb aquesta llana? Representarem plàsticament una ovella del remat.

Ciència i experiments

  1. Empremtes dactilars: Ens convertirem en detectius i buscarem empremtes dactilars per la zona. Aprendrem a extreure petjades a través de diferents tècniques
  2. Capil·laritat: Farem servir la capil·laritat de diferents materials per a fer que els líquids puguin pujar per diverses superfícies
  3. Creem minerals: Crearem estalactites i estalagmites casolanes a través de materials que tots tenim a casa.

Jocs d’aigua

  1. Mocador passat per aigua: S’haurà de córrer quan cridin el teu número, buscar el globus i remullar el contrincant. Variant aquàtica del joc de mocador.
  2. Tresors submarins: Omplirem una petita piscina amb aigua i objectes que es troben al fons de mar, com petxines i pedres. Els infants, amb  petites xarxes o pales, hauran de caçar els tresors i classificar-los en funció de la forma, color i mida.
  3. Camins d’aigua: Els camins d’aigua són iguals a la sorra, el ciment o la ceràmica? Amb xeringues grans plenes d’aigua farem dibuixos i camins a terra i veurem com reacciona l’aigua en entrar en contacte amb les diferents superfícies que hi ha a l’escola. 
  4. Equilibris i punteria: A través de diferents proves, haurem d’intentar aconseguir més punts que l’altre equip fent punteria i equilibris amb globus d’aigua.
  5. Guerra de globus: Farem una guerra de globus d’aigua amb colorant dins. L’equip que acabi més tacat pel color de l’altre grup, perd. Aquesta activitat es realitzarà l’últim dia de casalet i aprofitarem per fer una cloenda, deixant que els infants, després de fer l’activitat, facin joc lliure.