Planificació d’activitats P3-P5 (Escola Lledoner)

Descripció de les activitats

Petits

Jocs de lleure i esportius

  1. Busquem el tresor: Es faran diferents equips, cada equip serà una colla de pirates, podran posar-se un nom i pintar-se amb alguna identificació. La idea serà trobar els tresors amagats pel pati (pilotes o algun material), abans que les altres colles pirates. 
  2. Explorem els sentits: Prepararem diferents estacions dels diferents sentits perquè els infants puguin experimentar.
  3. Doctor Simon Says: Jugarem al Simon Says, però amb conceptes mèdics com prendre la temperatura, escoltar el cor, etc. 

Arts & Crafts

  1. Coet: Farem un coet on poder viatjar per l’espai, qui els construeix? Com és que podem arribar a la lluna?
  2. El vaixell: Fa molts i molts anys que s’utilitzen els vaixells per poder desplaçar-se pel mar, i creuar grans superfícies marines. Hi ha vaixells petits, grans, i gegants! Com és que floten tots? Si haguessis de navegar, com voldries que fos el teu vaixell? 
  3. Ovella de llana: Les ovelles més felices viuen a la muntanya, passejant tot el dia pels prats verds juntament amb el seu remat. A l’estiu, amb la calor, se’ls hi treu l’abric de llana que porten. Què es fa amb aquesta llana? Representarem plàsticament una ovella del remat.

Ciència i experiments

  1. Empremtes dactilars: Ens convertirem en detectius i buscarem empremtes dactilars per la zona. Aprendrem a extreure petjades a través de diferents tècniques
  2. Capil·laritat: Farem servir la capil·laritat de diferents materials per a fer que els líquids puguin pujar per diverses superfícies
  3. Creem minerals: Crearem estalactites i estalagmites casolanes a través de materials que tots tenim a casa.

Jocs d’aigua

  1. Mocador passat per aigua: S’haurà de córrer quan cridin el teu número, buscar el globus i remullar el contrincant. Variant aquàtica del joc de mocador.
  2. Tresors submarins: Omplirem una petita piscina amb aigua i objectes que es troben al fons de mar, com petxines i pedres. Els infants, amb  petites xarxes o pales, hauran de caçar els tresors i classificar-los en funció de la forma, color i mida.
  3. Camins d’aigua: Els camins d’aigua són iguals a la sorra, el ciment o la ceràmica? Amb xeringues grans plenes d’aigua farem dibuixos i camins a terra i veurem com reacciona l’aigua en entrar en contacte amb les diferents superfícies que hi ha a l’escola. 
  4. Equilibris i punteria: A través de diferents proves, haurem d’intentar aconseguir més punts que l’altre equip fent punteria i equilibris amb globus d’aigua.
  5. Guerra de globus: Farem una guerra de globus d’aigua amb colorant dins. L’equip que acabi més tacat pel color de l’altre grup, perd. Aquesta activitat es realitzarà l’últim dia de casalet i aprofitarem per fer una cloenda, deixant que els infants, després de fer l’activitat, facin joc lliure. 
Sami Vatanen Jersey 

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies