Planificació d’activitats P3-P5 (Escola Palau)

A continuació teniu la planificació d’activitats per les 5 setmanes de casal. Heu de tenir en compte que:

  1. L’ordre en què es faran les activitats cada setmana pot canviar, en especial el dia de piscina (per mal temps per exemple), us avisarem per correu de qualsevol canvi que es pugui produir.
  2. A la planificació hi veieu l’activitat principal de cada franja horària, però els monitors disposen d’un dossier d’activitats i jocs per complementar aquestes activitats principals, normalment l’activitat principal no ocupa tota l’estona, i a l’acabar es fan jocs i altres activitats.

Descripció de les activitats

PETITS

Jocs de lleure i esportius

  1. Jocs de coneixença: Tots els dilluns es faran jocs de coneixença perquè tots aquells infants que comencin nous puguin conèixer els seus companys i companyes. 
  2. Explorem els sentits: Prepararem diferents estacions dels diferents sentits perquè els infants puguin experimentar.
  3. Doctor Simon Says: Jugarem al Simon Says, però amb conceptes mèdics com prendre la temperatura, escoltar el cor, etc. 
  4. El tauró de colors: Com el joc de l’aranya però amb algunes variacions. El tauró decidirà quins colors passen i quins no, l’espai on està el tauró s’anirà fent més gran cada cop, etc.
  5. Busquem el tresor: Es faran diferents equips, cada equip serà una colla de pirates, podran posar-se un nom i pintar-se amb alguna identificació. La idea serà trobar els tresors amagats pel pati (pilotes o algun material), abans que les altres colles pirates. 
  6. Equilibris: Farem equilibris sobre diferents elements naturals (pedres, pals, el terra, un banc, etc.) per aprendre que quan estem a la muntanya hem de tenir molt de compte i vigilar molt per on caminem.
  7. Els exploradors: Buscarem diferents elements naturals que trobem al pati. Farem equips i classificarem els objectes trobats (pedres, pals, fulles, etc.) Podrem valorar quants tipus diferents d’elements hem trobat. 
  8. Cursa d’obstacles: Farem una cursa d’obstacles amb diferent material, ja que per ser bons herois quotidians hem de ser àgils per estar preparats per superar qualsevol repte. 
  9. Atrapa a l’impostor: Joc del tocar i parar. Es podran anar afegint variants.
  10. Cursa de naus espacials: Els infants podran construir una nau espacial per equips (amb material reciclat) i quan la tinguin feta, faran una cursa amb els altres equips.
  11. Robots a la gàbia: Es faran quatre equips, cada equip representarà un tipus de robot i tindrà un base on podran salvar-se. L’objectiu del joc és aconseguir els pitralls dels altres robots que estaran a les seves bases. 

Arts & Crafts

  1. Coet: Farem un coet on poder viatjar per l’espai, qui els construeix? Com és que podem arribar a la lluna?
  2. La Lluna: Els astrònoms estan pendents de l’estudi de l’univers, pel telescopi poden veure els diferents astres que tenim al voltant. Cada nit, surt la lluna, per la humanitat ha sigut un misteri durant molts anys. L’observarem i veurem les seves fases.
  3. El far:  El far és una construcció curiosa situada a la vora del mar, per què sempre es construeixen allà? Quina és la seva funció? Si nosaltres vivíssim en un far com ens agradaria que fos?
  4. Cofre del tresor: Els cofres del tresor han estat perseguits per pirates i caça tresors. Com és que hi ha cofres al fons del mar o enterrats a la sorra de la platja?
  5. El cistell: El cistell de vímet és un objecte molt antic que era molt necessari per a la vida a la muntanya, per anar a recol·lectar i transportar coses, era tot un ofici! Provarem de fer el nostre.
  6. Bolets: Els bolets viuen amagats pel sotabosc, lluny de les calors de l’estiu; descobrirem com són i l’entorn que els envolta.
  7. Titelles de cullera: Els superherois són molt divertits, això no es pot negar. Aquesta vegada crearem uns clàssics titelles de cullera de fusta disfressats dels nostres personatges preferits, afegirem el nostre propi estil.
  8. Casc de bomber: Descobrirem quines tasques desenvolupant els bombers i quines eines i equips de protecció fan servir.  
  9. Extraterrestres a la vista: Què entenem per alienígenes? Hi ha alienígenes al nostre entorn? Què pot passar si evolucionen aquestes espècies en el nostre medi?
  10. Cadena d’ADN: Què és i com està fet l’ADN? Després de saber que és, representarem l’ADN com un collaret molt llarg amb els diferents components de la cèl·lula.

Ciència i experiments

  1. Empremtes dactilars: Ens convertirem en detectius i buscarem empremtes dactilars per la zona. Aprendrem a extreure empremtes a través de diferents tècniques.
  2. Capil·laritat: Farem servir la capil·laritat de diferents materials per a fer que els líquids puguin pujar per diverses superfícies.
  3. Creem minerals: Crearem estalactites i estalagmites casolanes a través de materials que tots tenim a casa.
  4. La torre més alta: Aprendrem a construir una torre molt alta, per poder vigilar als ciutadans, amb peces Kapla i amb gots
  5. Lupa i sol: Comprovarem com podem escalfar coses amb l’ajuda d’una lupa i quina importància té el color de les coses. Explicarem el fet que els pols s’estan desfent.
Sami Vatanen Jersey 

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies